måndag 9 februari 2009

återkomsten

Hejsan alla läsare! Nej, jag är inte avliden, jag har bara extremt dålig (ingen) internetanslutning hemma i lägenheten, och därför får mina blogginlägg ske via skolan.

Igår var det Londonderby. Igår var jag på O'Learys Götgatan med resten av Arsenal Swedens Stockholmssektion. Det var väl trevligt, även om Emmanuel Eboué gjorde bort sig ännu en gång. Dessutom lär väl inte Mike Dean vara nöjd med sin insats när han inte blåser frispark för en enda klättring på Mount Bendtner, där Sp*rsbackarna såg till att försöka placera flaggor på danskens skalle. Dessutom hade Eboué en boll korrekt inne i mål, men Dean dömde bort målet för knuff, när Eboué tydligen smekt Woodgates rygg. Dean var impopulär i första halvlek.

Läskigt att man kan lipa sig igenom förhandlingar för att få ett kontrakt med Liverpool, för att få leva sin dröm, och sedan ett halvår senare bli tillbakaköpt och dessutom kapten direkt.

Tottenham är ett skämt.

Bendtner och van Persie var helt ok igår. Denilson och Song likaså.

Tottenhampubliken buade ut Clichy och ropade "same old Arsenal, always cheating" när fransosen fått ett djupt jack i huvudet och blödde ymnigt och fick ledas av planen.

Tottenham är ett skämt.

Det hade varit roligt att se Arsjavin istället för Bendtner, men eftersom han bara gjort en träning med Arsenal fick han ge plats åt dansken.

Adebayors skadad kanske är bra för laget. Nu slipper vi en loj och ointresserad togoles och kan istället få se en taggad ryss som kan vina förbi tröga engelska backar.

Eller helt enkelt en lång och trög dansk, som ibland kan blixtra till.

Nu ska jag försöka uppdatera min personliga blogg. Vi hörs någon annan dag. Tjo!

Inga kommentarer: